Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:38:51 GMT

«نگاه نو» به دست چه کسانی موسیقایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۸۲۹۶

«نگاه نو» به دست چه کسانی موسیقایی شد

امسال ۱۰ فیلم به بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر راه یافته است؛ کارگردان های فیلم اولی که بعد از ساخت چندین فیلم موفق مستند و یا تهیه کنندگی های موفق در عرصه سینما، حال کارگردانی سینمایی بلند را تجربه می کنند.

باتوجه به پتانسیل شگفت انگیز عنصر موسیقی در بیان ناگفته های تصویر و بار تاثیرگذاری بر مخاطب، نگاهی داشته ایم به آهنگسازهای فیلم های بخش «نگاه نو» سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، که در ادامه از نظر می گذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


-آن شب (به کارگردانی کورش آهاری)

نیما فخرآرا برای این فیلم آهنگسازی کرده است. فخرآرا که اغلب با کارگردان ها، انیمیشن سازها (پویانمایی) و گیم سازهای (بازی های رایانه ای) برون مرزی کار کرده است، این بار برای یک فیلم اولی ایرانی موسیقی متن می سازد. با توجه به رزومه کاری فخرآرا این احتمال وجود دارد که این کار اولین تجربه او در ساخت موسیقی متن برای یک فیلمساز ایرانی  باشد.

-بی صدا حلزون (به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده)

رضا شوِیری موسیقی متن این فیلم را ساخته است. اولین ساخته سینمایی بهرنگ دزفولی زاده توسط یک آهنگساز تازه نفس که اتفاقا اولین کار سینمایی اش نیز محسوب می شود، به رنگ موسیقایی آراسته شده است. دزفولی زاده از میان آهنگسازهای مطرح و غیرمطرح سینمایی، ترجیح داده به یک تازه نفس اعتماد کند و فضای موسیقایی فیلمش را به او بسپارد.

-پدران (به کارگردانی سالم صلواتی)/ -دشمنان (علی درخشنده)

میلاد موحدی در بخش «نگاه نو» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، با ۲ کار حضور دارد. موحدی برای فیلم های سالم صلواتی و علی درخشنده آهنگسازی کرده است. موحدی آهنگساز گزیده کاری است که چند سال پیش نیز برای یک کارگردان فیلم اولی موسیقی متن ساخت؛ کامیون اولین ساخته سینمایی کامبوزیا پرتویی که در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر کنار ۱۰ فیلم اولی دیگر، به رقابت پرداخته بود.

-پوست (به کارگردانی بهمن و بهرام ارک)

بامداد افشار برای این فیلم آهنگسازی کرده است. وی آهنگساز و از مدرسان جوان موسیقی، که ۲ سال پیش برای فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده ساخته هومن سیدی که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، آهنگسازی کرده است. باتوجه به موسیقی باکیفیت آن فیلم می توان انتظار داشت که افشار، این بار نیز یک موسیقی جذاب را در دل فیلم جاری کرده باشد.

-ریست (محمدرضا لطفی)

حمیدرضا یراقچیان برای این فیلم آهنگسازی کرده است. یراقچیان را با موسیقی سریال کاراگاه علوی۲ که در زمان خود یکی از سریال های موفق و پربیننده بود، می توان به خاطر آورد اما سالها بعد با موسیقی فیلم شب یلدا ساخته بی بدیل کیومرث پوراحمد (در کنار موسیقی انتخابی هنرمندان بنامی که در دل فیلم جاری بود) نام خود را در ذهن همگان ثبت کرد. بعد از ساخت موسیقی موفق فیلم شب یلدا چنین انتظار می رود، ملودی یا بخشی از ملودی فیلم سینمایی محمدرضا لطفی، تا مدتی در ذهن ها تکرار شود. (باتوجه به ممیزی ها و حساسیت های جدید پیرامون استفاده از نام های ایرانی، احتمال می رود اسم فیلم، تغییر کند.)

-شنای پروانه (محمد کارت)/ -لباس شخصی (امیرعباس رفیعی)

مسعود سخاوت دوست نیز همچون میلاد موحدی، در بخش «نگاه نو» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، با ۲ کار حضور دارد. سخاوت دوست برای اولین فیلم سینمایی بلند محمد کارت و همچنین اولین فیلم سینمایی امیرعباس رفیعی آهنگسازی کرده است. سخاوت دوست که تجربه همکاری با فیلم اولی هایی از جمله مهدی نادری در ساخت موسیقی متن فیلم بدرود بغداد (یک فیلم و موسیقی به شدت باکیفیت و بی نقص) را دارد، این بار نیز برای ۲ فیلم اولی موسیقی متن می سازد. با نگاهی به موفقیت ها و حرفه ای بودن سخاوت دوست در تکنیک روایت های موسیقایی فیلم، انتظار است که موسیقی بی نظیر و باکیفیتی را بشنویم. سخاوت دوست تاکنون ۳ بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر شده بود که هر ۳ فیلم ساخته نرگس آبیار بوده است.

-کشتارگاه (عباس امینی)

مهران قائدی پور برای فیلم عباس امینی موسیقی متن ساخته است. قائدی پور که بیشتر در مقام نوازنده متبحر کمانچه فعالیت می کند، برای ۳ فیلم قبلی امینی نیز آهنگسازی کرده است. کشتارگاه چهارمین اثر سینمایی است که به دست قائدی پور موسیقایی روایت می شود.

در این گزارش به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات دقیق از نام آهنگساز فیلم روز صفر ساخته سعید ملکان، متنی پیرامون فیلم و آهنگساز نگاشته نشده است.

برچسب‌ها نرگس آبیار جشنواره فیلم فجر بهرنگ دزفولی زاده آهنگساز موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرگس آبیار جشنواره فیلم فجر بهرنگ دزفولی زاده آهنگساز موسیقی نرگس آبیار جشنواره فیلم فجر بهرنگ دزفولی زاده آهنگساز موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره در سالن جلسات اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

 در بخشی از این نشست، مدیر دفتر سرود  درباره بخش جوایز گفت: ما برای هر بخش جوایز مختلفی تعیین کردیم، چیزی که تعیین شده تندیس جشنواره، یک لوح تقدیر و جایزه نقدی خواهد بود.

حامد جلیلی در ادامه گفت: چون این دوره اول است ظرفیت فقط برای ایران بود نگاه ما فراتر از ایران است طبق رصد ما گروه های سرود می توانند فرامرزها کار کنند.

سمیعی درباره ارتباط با دیگر هنرمندان فعال شهرستان ها گفت: این جلسات استانی فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت ها است ، این ارتباط در شهرستان ها الان در حال شکل گیری است .

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره مبلغ بودجه جشنواره گفت: ما عادت نداریم درباره بودجه صحبت کنیم گرچه کاملا گروه ها جهادی کار کردند، الان مبلغ دقیق نداریم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره برپایی ادامه دار جشنواره گفت: بله جشنواره قرار است هر سال برگزار شود و انشالا این قسم هنر در مسابقات و جشنواره ها حضور داشته باشند.

سمیعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره ارتباط با بدنه دانشگاهی کشور گفت: ما وقتی صحبت از بحث اکادمیک‌ می کنیم، یعنی این خلاها را احساس کردیم و یک پله جلو هستیم اما این سوال ذوابعاد است و این یکی از ابعاد است، ما از یک سو می توانیم برای مربیان و استعدادهای سرود کلاس های آموزشی طبقه بندی شده بگذاریم و دانشگاه اینجا می تواند کمک کننده باشد تا در یک ارتباط سازنده استعدادها معرفی شوند و این ظرفیت های گروهدهای کر بتوانند مبنای درسی قرار بگیرند و ما این امادگی را اعلام می کنیم که انی همکاری را با دانشگاه ها داشته باشیم.

سمیعی در ادامه در پاسخ به انتقادات به وضعیت سرود کشور گفت: ما همیشه منتقد شرایط و ساختار سرودی که وجود دارد هستم به باور من سرود یک اتفاق موثر است و می تواند بازگو کننده خیلی موارد باشد، اما در یک سردرگمی قرار گرفته است. اگر اینجا صحبت انتقادی نمیکنم به یک دلیل است که جشنواره مرکب حرکت است نه مقصد ، ما اینجا صحبت از اهمیت ابعاد اکادمیک می کنیم چون مشکلات ان را حس می کنیم و میخواهیم جبران کنیم تا این گروه ها را ترمیم کنیم.

جلیبی نیز اظهار داشت: تنها ارگانی الان با ما همکاری می کند مجموعه رسانه‌ای نهضت است و برای همکاری بیشتر با سایر نهادها  هم آماده هستیم.

سمیعی در پایان گفت: ما به یک راهبرد اجماعی در عرصه سرود کشور نیاز داریم و این بهترین اتفاق برای سرود است.

 این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!